zaterdag 19 januari 2008

Hallo Zweden, doei Nederland.

Okay, komtie:



Donderdag, de 17e van januari waren we rond 18:00 uur aangekomen in Sündsvall! We hebben in totaal 7 uur over gedaan om van Schiphol naar Sündsvall te reizen.

Vertrek Schiphol: 11:00 uur (35 minuten later dan gepland)
Eerst vlogen we naar de hoofdstad, Stockholm.





Vervolgens pakten we de trein naar Sündsvall.

Maar eerst moesten we onze bagage ophalen...


...op een hele stille vlieghaven...


En daarna moesten we nog eventjes wachten op de trein...



...op een hele stille perron...



En daar kwam ie dan!





De treinreis was heeeel erg relaxed. Veel comfortabeler dan vliegen. En we hadden veel meer beenruimte dan in het vliegtuig.
Overigens heb ik in de trein voor het eerst mijn Zweeds uitgeprobeerd met een echte levende Zweedse; ik zei: 'Tack', wat 'Bedankt' betekent.....ze begreep mij.

Danique-je / sleepyhead / smartypants (geschoten door Stefan)


Mid-shot (geschoten door mij)


Eenmaal aangekomen in Sündsvall werden we opgepikt door Danique's mentor: de verzweedse amerikaanse Jenny ('Wright'?).

Ze had voor ons vervoer geregeld en zorgde ervoor dat we veilig bij onze huisjes aankwamen...thanks, Jenny. :)

Vrijdag hadden we onze introductiedag. Er werd uitgelegd hoe we ons konden registreren voor het verblijf in Zweden (Registration of right of residence) en wat precies de minor inhoud (4 vakken, duur per vak is 5 tot 10 weken, weinig 'class hours' en veel 'personal' studietijd).
Verder kregen we een mapje met daarin belangrijke formulieren, een Mittuniversitetet-pen (die ik op de grond heb laten vallen en niet meer heb teruggevonden (maar misschien dat mijn Italiaanse kameraad Mirko 'm stiekem heeft gepakt aangezien hij naast mij zat (en mij toen nog niet kende))) en een SIM-kaart. Met dit kaartje kunnen we GRATIS naar alle Tele2.Comvic gebruikers bellen. Elke student krijgt zo'n Tele2.Comvic-SIM-kaartje, dus we kunnen gezellig de hele dag gratis naar elkaar bellen!!!

Mobiel nummer:
(Geldig tot donderdag 20 november 2009)

07-6566 1010

vanuit Nederland +46-7-6566 1010

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hej Daniel!

Al een beetje gewend aan het Zweedse leven? Hier gaat alles prima, op het weer na dan.. voor het eerst sinds een week weer eens de zon gezien hehe.

Anyway... heb zin om naar Zweden te gaan!

Ciao, Joey

Q. zei

Mooi die mensenloze foto's